Problemen bij de Boarding Pass

Gepubliceerd op 2 mei 2018 om 21:21

Een maand na de introductie van de Boarding Pass bij de Python, zijn er steeds meer problemen; lange rijen, gesloten poortjes, en veel verwarde en ontevreden bezoekers. Na de heropening van de Python op 31 maart hebben bezoekers een Boarding Pass nodig als ze in de attractie willen. Maar er is veel kritiek op het systeem.

 

Het idee is aardig bedoeld: om een lange wachttijd te voorkomen, moeten durfals een Python-ritje vooraf reserveren. Ze kunnen een tijdvak naar keuze selecteren via de Efteling-app of bij een kaartautomaat in het park. Doordat er per tijdvak maar een bepaald aantal reserveringen beschikbaar is, blijft de wachtrij kort.

 

In werklelijkheid pakt dat helaas minder goed uit. De afgelopen weken waren alle plaatsen dagelijks al vóór het middaguur vergeven. Honderden bezoekers komen dan voor een dichte poort te staan. Een normale wachtrij is uiteraard niet beschikbaar.

 

De Efteling liet in al weten dat door het missen van de tweede Python-trein er een lage capaciteit was. Maar zelfs nu de tweede trein weer actief is, zijn de Boarding Passes snel op. Overigens zit er geen limiet op het aantal pasjes dat een gast kan krijgen. Er hoeft geen entreebewijs gescand te worden. Grappenmakers kunnen 's ochtends vroeg de hele automaat leegmaken. 

 

Bezoekers die wél een pasje weten te bemachtigen, begrijpen het systeem vaak niet. Voor de attractie staat regelmatig een gigantische rij van mensen met een Boarding Pass die nog lang niet geldig is. Nietsvermoedende gasten die de rij zien, sluiten vervolgens aan omdat ze denken dat het de reguliere rij voor de Python is.

 

Ook de steeds wisselende voorwaarden zorgen voor veel verwarring. Er zou eigenlijk vanaf 17.00 uur een 'vrije inloop'  komen, als een goedmakertje voor gasten die geen Boarding Pass hebben bemachtigd. Later werd dat tijdstip vervroegd naar 16.00 uur. Tegenwoordig staat het reserveringssysteem al uit vanaf 14.00 of 14.15 uur.

 

De Efteling heeft de Boarding Pass bij de Python vorig jaar drie maanden getest in het laagseizoen. Volgens het attractiepark was 94 procent van de gebruikers positief. Daarna is besloten om het systeem voor altijd in te voeren. Er worden plannen gemaakt om ook andere attracties gebruik te laten maken van het systeem.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Maak jouw eigen website met JouwWeb